Contract de comercializare a pachetelor de servicii de
calatorie Nr………..din…………
Partile contractante
SC CLIO & CO SRL, cu sediul in Arad, Str. Cocorilor nr. 44, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J02/1458/1994, avand cod fiscal RO6412477, titulara a Licentei de turism nr. 81/2019 pentru Agentia de Turism Emma Voyage, telefon 0257 252595, mobil 0723 333 575, reprezentata prin Boita Emilia, in calitate de Administrator, denumita in continuare Agentie.
si calatorul/reprezentantul calatorului,
domnul/doamna, .......... domiciliat/domiciliata in ......................., telefon ………, posesor/posesoare al/a
buletinului/cartii de identitate seria …, nr. ……., eliberat/eliberata de la data de ………, au convenit la incheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
il constituie vanzarea de catre Agentie a pachetului de servicii de calatorie
mentionat mai jos si inscris in voucher, bilet
de
odihna, tratament, bilet de excursie, alt insris anexat la prezentul contract
si eliberarea documentelor de plata si calatorie.
Il. Pretul
Pretul
contractului este ………… si cuprinde costul serviciilor
de calatorie efective, comisionul Agentiei si T.V.A.
Pretul
va fi platit dupa cum urmeaza:
- Avans .................. se va achita la momentul semnarii contractului,iar
plata finală se va face pană la data de ............
- Rata I ................... se va achita pana la data de ..............
- Rata II ,...................se va achita pana la data de .............
- Rata III .................. se va achita pana la data de
.................
- Rata IV ........................ se va achita pana la data de
..........................
- Rata V ....................... se va achita pana la data de
..............................
III. Numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului:
........nu exista un numar minim; .......... persoane, iar termenul limita
de informare, in caz de anulare este .........
TERMENI
SI CONDITII GENERALE
II. Durata contractului
2.1. Contractul va intra in vigoare in momentul
semnarii lui de catre calator sau prin acceptarea conditiilor contractuale de
servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin
telefon sau mijloace electronice.
2.2. In cazul in care prezentul contract este
pus integral la dispozitia calatorului sub forma de catalog, pliant, alte
inscrisuri, site-ul agentiei sau alte mijloace de comunicare electronica
(e-mail, fax, etc), obligatia de informare a calatorului este considerata
indeplinita prin inscrierea acestei informatii in oricare dintre documentele de
calatorie sau documentele fiscale furnizate de Agentie, nefiind necesara
incheierea in forma scrisa a contractului de comercializare a pachetelor de
servicii de calatorie, respectiv daca contractul prezentat calatorului in modalitatile
prevazute mai sus, contine informatiile prevazute la art. 7 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 republicata privind activitatea de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie. Informatiile si
fotografiile prezentate in cataloagele, ofertele speciale, site-urile,
materialele publicitare prezinta si ilustreaza stilul hotelului,
caracteristicile generale ale camerelor, imaginile fiind orientative si au
caracter informativ. Camera primita de calator poate sa nu corespunda in toate
cazurile cu fotografia din cataloage, oferte speciale, site-uri, materiale
publicitare.
2.3. Contractul inceteaza de drept odata cu
finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii de calatorie inscris in
documentele de calatorie.
III. Modalitati de plata
3.1. Plata serviciilor de calatorie externe
aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta
specificata in contract sau in RON la cursul de referinta a BNR din ziua
emiterii facturii. Plata se poate face in EUR sau in RON, cash sau card la punctul de lucru Emma
Voyage.
3.2. Plata serviciilor de calatorie interne
(cu locul de desfasurare in Romania) se poate efectua si cu vouchere de
vacanta. Plata serviciilor de calatorie se face respectand prevederile OUG nr.
8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care
calatorul renunta la pachetul de servicii de calatorie achizitionat cu vouchere
de vacanta, Agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii de calatorie
la o valoare initiala, mai putin penalitatile aferente, calculate conform
prevederilor pct. 6.1. sau ii poate oferii calatorului un pachet de servicii de
calatorie la o valoare mai mare fata de pachetul achizitionat initial din care
au fost scazute penalitatile aferente, cu plata diferentei de pret.
3.3. Depasirea termenului de plata determina aplicarea
unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere, procent aplicat la
suma neachitata.
3.4. Conform OUG nr. 8/2009, in cazul renuntarii
definitive la pachetul de servicii de calatorie de catre calator, agentia
de turism nu poate restitui calatorului voucherele de vacanta sau
contravaloarea acestora in bani. Voucherele de vacanta pot fi restituite
calatorului de catre agentia de turism, in cazul renuntarii definitive la
pachetul de servicii de calatorie, doar daca acestea nu au fost expediate
emitentului de vouchere de vacanta conform procedurii legale stabilite prin HG
nr. 215/2009 pentru aprobarea normelor
metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta.
3.5. Pachetul de servicii de calatorie care poate fi
achizitionat pe baza voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de cazare
(minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament balnear,
agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.
3.6. In cazul in care calatorul doreste sa
efectueze plata catre agentie prin transfer bancar sau virament, pentru
serviciile achizitionate, toate costurile bancare vor reveni partii care
initiaza plata, respectiv calatorului. Acesta poate face plata in conturile Agentiei deschise la Banca Transilvania sau alt cont inscris in factura.
Cont RON: RO64 BTRL RONC RT02 9904 6401
Cont EUR: RO14 BTRL EURC RT02 9904 6401
IV. Drepturile si obligatiile Agentiei
4.1. In cazul modificarii uneia dintre
prevederile esentiale ale contractului cum ar fi: serviciile incluse in pachet,
datele de calatorie, modificarea categoriei unitatii de cazare, Agentia are
obligatia de a informa calatorul cu cel putin 15 zile inainte de data inceperii
calatoriei, cu exceptia cazurilor de la pct. 4.5. lit. a), b), c), cand
informarea se va face in timp util pentru a permite calatorului sa decida
inceperea calatoriei.
4.2. In cazul achizitionarii unui pachet de
servicii de calatorie avand in componenta si asigurarea transportului pe cale
aeriana, Transportatorul Aerian, fara a cere acordul agentiei de turism care
deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin
urmare, Agentia nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la
o alta ora decat cea inscrisa in programul turistic. Pentru aceste intarzieri,
compania aeriana este obligata sa asiste calatorii conform Regulamentului
Parlamentului European nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice
problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra sub
competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentand contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor
pachete de servicii de calatorie, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt
considerate zile de calatorie, acestea fiind destinate transportului. In cazul
anularii zborului ca urmare a insolvabilitatii, falimentului, lichidarii sau
incapacitatii de plata a Transportatorului Aerian, Agentia va depune toate
diligentele si va actiona cu buna-credinta pentru a oferi alternative pentru
efectuarea serviciilor. Cu toate acestea, Agentia este exonerata de orice
raspundere pentru eventualele prejudicii, de orice natura, cauzate calatorilor,
aceste daune fiind imputabile companiei aeriene in baza Regulamentului
Parlamentului European nr. 261/04 implementat prin HG nr. 1912/2006.
4.3. In situatia achizitionarii unui produs de
tip croaziera, linia de croaziera poate modifica din motive ce tin de siguranta
navigarii numarul cabinei si locatia acesteia pe punti (o punte inferioara, una
superioara, mai spre pupa sau spre prova, etc.), dar cu o cabina de aceeasi
categorie ca cea rezervata initial, caz in care calatorul nu va fi despagubit
in nici un mod avand in vedere ca este vorba de acelasi tip de cabina ca si cel
rezervat. Alteori, destul de frecvent si prin simetrie, linia de croaziera
poate modifica categoria cabinei (in special la cabinele din categoria
Guarantee) cu o cabina superioara ca si cea rezervata initial (cabina
exterioara / balcon in loc de cabina interioara, suita in loc de balcon, etc.),
operatie denumita upgrade, caz in care calatorul nu va trebui sa plateasca
diferenta de categorie, fiind un bonus din partea liniei.
4.4. Agentia poate modifica pretul
contractului, in sensul majorarii sau micsorarii, dupa caz, aratand totodata
modul de calcul al majorarilor sau micsorarilor de pret ale contractului si
numai daca modificarea are loc ca urmare a schimbarilor legate de:
a)
pretul transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al
altor surse de energie;
b)
nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie
incluse în contract, impuse de parti terte care nu sunt direct implicate în
executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele
de îmbarcare sau debarcare în porturi si aeroporturi;
c)
cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile stabilite în contract nu pot fi
majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced
data plecarii.
4.5. Agentia este raspunzatoare de executarea
serviciilor de calatorie incluse in contractul privind pachetul de servicii de calatorie, indiferent daca aceste
servicii urmeaza sa fie furnizate de organizator sau de un alt furnizor de
servicii de calatorie, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) cand neindeplinirea sau indeplinirea
defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza calatorului;
b) cand neindeplinirea obligatiilor se
datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici Agentia,
nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv, dar fara
a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar,
intarzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport,
accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice, neindeplinirea
grupului minim urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor
de catre toti participantii. Agentia nu este
raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare a întârzierilor
curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor împrejurari care revin exclusiv în sarcina
transportatorului în temeiul actelor normative specifice.
c) cand neindeplinirea obligatiilor se
datoreaza unui tert care nu are legatura cu furnizarea serviciilor prevazute in
contract, iar cauzele care au determinat neindeplinirea obligatiilor au un
caracter imprevizibil si inevitabil.
4.6. Agentia are obligatia sa furnizeze in scris
calatorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice (e-mail, fax,sms
etc), cu 3 zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile escalelor si legaturile,
precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de calator în fiecare
dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adrese e-mail ale reprezentantei
locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acestora, un
numar de apel de urgenta care sa ii permita contractarea organizatorului si/sau
a intermediarului;
c) pentru calatoriile minorilor neinsotiti de
parinti, informatii care sa permita parintilor stabilirea unui contact direct
cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului.
d) obligatiile calatorului prevazute la pct.
5.12, 5.13, 5.14 din prezentul contract.
4.7. Agentia acorda asistenta adecvata fara
întârzieri nejustificate calatorului aflat în dificultate, in cazul situatiilor
de forta majora sau al unui eveniment pe care nici organizatorul, nici
furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau
prevedea sau evita, în special cu privire la:
a)
furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate,
autoritatile locale si asistenta consulara;
b)
efectuarea comunicarilor la distanta si sprijinirea calatorului în gasirea unor
servicii de calatorie alternative.
Agentia
are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de
asistenta în cazul în care calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate
în mod intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu depaseste în
niciun caz costurile efective suportate de Agentie.
4.8. Agentia informeaza persoana care
transfera contractul (cedentul), in conformitate cu pct. 5.1 din prezentul
contract, cu privire la costurile efective ale transferului.
4.9. Atunci când o parte semnificativa din
serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel cum s-a convenit prin
prezentul contract, Agentia ofera, fara costuri suplimentare pentru calator,
servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului,
pe cât posibil echivalente sau de mai buna calitate decât cele specificate în
contract, inclusiv în cazul în care întoarcerea calatorului la locul de plecare
nu este asigurata astfel cum s-a convenit.
4.10. În cazul în care serviciile alternative
propuse au drept consecinta un pachet de o calitate mai scazuta decât cea
specificata în prezentul contract, Agentia acorda calatorului o reducere
adecvata a pretului.
Calatorul poate respinge serviciile
alternative propuse doar în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea
ce s-a convenit prin prezentul sau reducerea de pret acordata este inadecvata.
4.11. Daca este imposibil sa se furnizeze
servicii alternative sau calatorul respinge serviciile alternative propuse în
conformitate cu pct. 4.10 al doilea paragraf din prezentul contract, calatorul
are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului si/sau la despagubiri, fara a
inceta contractul de servicii privind pachetul de calatorie.
4.12. Daca pachetul include transportul de
pasageri, Agentia asigura de asemenea, în cazurile prevazute la pct. 4.10 si
4.11 din prezentul contract, repatrierea calatorului cu transport echivalent,
fara întârzieri nejustificate si fara costuri suplimentare pentru calator.
V. Drepturile si obligatiile calatorului
5.1. In cazul in care calatorul nu poate sa
participe la calatoria turistica independent de motivele care stau la baza
imposibilitatii de participare, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte
persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii
de calatorie contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel putin
7 zile inaintea datei de plecare. In acest caz intre calatorul care nu poate
participa la calatoria turistica contractata (cedentul), terta persoana
(cesionarul) si Agentia (contractant cedat) urmeaza a se incheia un contract de
cesiune cu privire la pachetul de servicii de calatorie contractate si
cesionate. Resposabilitatea incheierii contractului de cesiune revine dupa caz
fie cedentului, fie cesionarului, si niciodata Agentiei (contractantului
cedat). Calatorul care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul
sunt responsabili in mod solidar la plata pretului calatoriei si a tuturor comisioanelor,
tarifelor si altor costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari (taxa
modificare nume, taxa anulare, etc).
In
cazul in care mijlocul de transport este avionul, cesionarea poate fi efectuata
numai daca transportatorul aerian permite aceasta modificare.
5.2. Serviciile de calatorie achitate total
sau partial cu vouchere de vacanta nu pot fi cesionate in conformitate cu
prevederile art.7 alin.1 din OUG nr.8/2009 privind acordarea voucherelor de
vacanta.
5.3. In cazul sejururilor de odihna si/sau de
tratament cu locul de desfasurare in Romania, calatorulare obligatia sa
respecte urmatorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regula
la ora 18:00 a zilei de intrare si se termina de regula la ora 12:00 a zilei de
iesire, inscrise pe documentele de calatorie (voucher ori pe biletul de odihna
si/sau de tratament, bilet de excursie, etc). Eventualele costuri suplimentare
generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele
specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului.
5.4. In cazul in care calatorul a achizitionat
un produs de tip "croaziera", acesta trebuie sa ajunga in orasul de
plecare cu cel putin o zi inainte de imbarcare pentru a evita neplacerile sau
chiar pierderea croazierei.
5.5. In cazul in care preturile stabilite in
contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de motivele majorarii, calatorul
poate:
a)
sa accepte modificarea propusa; sau
b)
sa rezilieze contractul, fara a plati vreo penalitate de reziliere.
In
cazul in care reziliaza prezentul contract calatorul poate accepta un pachet de
substitutie, atunci cand acesta este oferit de Agentie, daca este posibil, de o
calitate echivalenta sau superioara.
5.6. Calatorul este obligat sa comunice
Agentiei, in termen rezonabil (comunicat de Agentie) de la primirea
instiintarii prevazute la pct. 4.1 privind modificarea prevederilor esentiale
ale contractului sau in timp util inainte de inceperea calatoriei, in cazul in
care se aplica clauzele prevazute la pct. 4.5 lit. b) si c), hotararea sa de a
opta pentru:
a) rezilierea/denuntarea unilaterala a
contractului fara plata penalitatilor; sau
b) acceptarea noilor conditii ale
contractului.
5.7. In cazul in care calatorul decide sa
participe la calatoria asupra careia s-au operat modificari in conditiile pct.
4.1 se considera ca toate modificarile au fost acceptate si calatorul nu poate
solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de acest tip.
5.8. In cazul in care calatorul
reziliaza/denunta unilateral contractul in temeiul pct. 5.6 sau Agentia
anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, calatorul are dreptul:
a) sa accepte la acelasi pret un alt pachet de
servicii de calatorie de calitate echivalenta sau superioara, propus de
Agentie;
b) sa accepte un pachet de servicii de
calatorie de calitate inferioara propus de Agentie, cu rambursarea diferentei
de pret, in sensul rambursarii diferentei de pret dintre cele doua pachete de
calatorie, la momentul incheierii noului contract de prestare de servicii;
c) sa i se ramburseze toate sumele achitate in
virtutea contractului.
5.9. In toate cazurile mentionate la pct. 5.8,
calatorul are dreptul sa solicite Agentiei si o despagubire, al carei cuantum
poate fi stabilit prin acordul comun al partilor sau in baza unei hotarari a
instantei de judecata, pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial,
cu exceptia cazurilor in care:
a) anularea s-a facut datorita nerealizarii
numarului minim de persoane mentionat in contract, iar Agentia a informat in
scris calatorul cu cel putin:
(i)
20 de zile înainte de începerea executarii pachetului, în cazul calatoriilor
care dureaza mai mult de sase zile;
(ii)
sapte zile înainte de începerea executarii pachetului, în cazul calatoriilor
care dureaza între doua si sase zile;
(iii)
48 de ore înainte de începerea executarii pachetului, în cazul calatoriilor
care dureaza mai putin de doua zile;
b) anularea s-a datorat unui caz de forta
majora (circumstante imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca
si ale caror consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi
depuse, in aceasta nefiind incluse suprarezervarile, caz in care
responsabilitatea revine companiei aeriene sau unitatii de cazare) sau unor
cauze dintre cele prevazute la pct. 4.5 lit. b;
c) anularea s-a facut din vina calatorului.
5.10.
Calatorul are dreptul sa rezilieze/denunte unilateral in orice moment, in tot
sau in parte, contractul, iar in cazul in care incetarea ii este imputabila,
este obligat sa despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia,
conform prevederilor cap. VI, cu exceptia cazurilor de forta majora definite
conform legii. Despagubirea se poate ridica la maximul pretului pachetului de
servicii de calatorie contractat.
5.11. In cazul in care calatorul alege sa se
mute la un alt hotel decat cel contractat initial si achitat, responsabilitatea
financiara a renuntarii ii apartine. Agentia va rezolva cerintele calatorului
in limita posibilitatilor, eventualele diferente de pret urmand a fi suportate
de catre calator. Daca calatorul solicita nemotivat schimbarea hotelului,
structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu
rezilierea/denuntarea unilaterala contractului, cu aplicarea penalitatilor
prevazute la Cap. VI din prezentul contract si incheierea unui nou contract.
5.12. Calatorul este obligat sa achite la
receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate, precum si
alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de
la Agentie.
5.13. Calatorul este obligat sa prezinte la
receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentul de
calatorie eliberat de Agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament,
etc), in vederea acordarii serviciilor de calatorie. In cazul in care calatorul
beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la
receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie si
dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
5.14. Calatorul ia la cunostinta ca serviciile
pe care le achizitioneaza, fara ca acestea sa faca parte din prezentul
contract, sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt
guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar Agentia nu are nici o
responsabilitate asupra presatiilor in cauza.
Clasificarea
unitatilor de cazare si a mijloacelor de transport sunt cele oficiale pentru
fiecare tara in parte, calatorul ia act si este de acord cu aceasta.
5.15. Daca pentru efectuarea calatoriei este
necesara indeplinirea de catre calator a unor formalitati suplimentare (de ex.
calatoria impreuna cu minori, situatia in care numele calatorului este schimbat
ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, etc), calatorul are obligatia de a
indeplini toate cerintele legale. Pentru o informare optima, Agentia recomanda
si consultarea site-ului http://www.politiadefrontiera.ro. De asemenea, in
cazul calatoriei in anumite destinatii care necesita obtinerea unei vize,
Agentia recomanda consultarea site-ului: http://www.mae.ro/node/1422, pentru
informatii complete privind regimul vizelor. In cazul in care calatorul nu isi
respecta obligatia de a se informa cu privire la formalitatile suplimentare
necesare in vederea efectuarii calatoriei, care nu sunt in sarcina Agentiei (de
ex. necesitatea obtinerii vizei sau necesitatea de a avea pasaport sau/si carte
de identitate sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativa), Agentia este exonerata de orice raspundere in cazul
imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.16. Calatorul are obligatia de a contacta
Agentia cu 24 ore inainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de
imbarcare (orar de zbor, loc imbarcare, etc.)
5.17. In cazul in care o singura persoana
angajeaza servicii pentru un numar mai mare de calatori, termenii si conditiile
generale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care au fost
achitate serviciile.
5.18. Calatorul este obligat sa foloseasca
mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din dotarea acesteia ca un
bun proprietar si potrivit destinatiei lor. Agentia nu se face vinovata de
eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator ca urmare a
nerespectarii acestui aliniat.
5.19. Calatorul are obligatia sa respecte
locul, data si ora plecarii atat la dus cat si la intors, precum si locurile,
datele si orele stabilite pe parcursul programului de calatorie contractat.
Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre
calator a prevederilor privind locurile de intalnire si orarele, vor fi suportate
de catre acesta.
VI. Renuntari, penalizari, despagubiri
6.1. In cazul in care calatorul renunta din
vina sa la pachetul de servicii de calatorie care face obiectul prezentului
contract, el datoreaza Agentiei
penalizari
dupa cum urmeaza:
a) 50% daca anularea se face cu mai mult de 31
de zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) 80% daca anularea se face in intervalul
16-30 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 100% daca anularea se face:
-in
cazul in care calatorul a achizitionat pachetul de servicii turistice din
cadrul progamelor speciale de tip Early Booking, Black Friday, Last Minute, sau
alte programe similare indiferent de data la care turistul solicita renuntarea.
-nu se prezinta la program;
-intr-un interval mai mic de 16 zile
calendaristice inainte de data plecarii (ori in ziua plecarii);
-in cazul in care calatorul nu este lasat sa
treaca una din frontierele de pe traseul excursiei, din motive care sunt legate
exclusiv de persoana sa sau din motive care nu pot fi imputate Agentiei;
-in cazul in care calatorul nu respecta
conditiile generale ale Agentiei, prezinta acte incomplete sau false, nu are
pasaport sau nu achita integral excursia in termenele stipulate;
Aceste
penalizari se aplica la pretul contractului, mentionat la articolul II, in
prezentul contract.
6.2. Penalizarile echivalente cu pretul
contractului se aplica si in cazul in care calatorul nu ajunge la timp la
aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate pleca in calatorie
pentru ca documentele personale, necesare in vederea efectuarii calatoriei nu
sunt conforme normelor legale sau este in imposibilitatea de a parasi
teritorului tarii fiind intors de catre politia de frontiera din alte motive ce
tin de persoana acestuia.
6.3. In cazul in care plata pentru serviciile
de calatorie interne a fost facuta cu, sau si cu vouchere de vacanta,
penalizarea se va deduce in primul rand din valoarea voucherelor de vacanta.
Daca penalizarea este mai mare decat valoarea voucherelor de vacanta, diferenta
care depaseste valoarea voucherelor de vacanta se va retine din valoarea
achitata prin alte instrumente de plata. In cazul in care valoarea voucherelor
de vacanta este mai mare decat valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie
nici in vouchere de vacanta si nici in numerar in cazul in care calatorul nu
doreste un alt serviciu turistic.
Daca
calatorul isi manifesta dorinta de a achizitiona un alt serviciu turistic,
pentru o perioada ulterioara, atunci diferenta dintre valoarea voucherelor si
valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul in care
calatorul poate solicita noul pachet de servicii de calatorie este de maxim 2 luni
de la data rezilierii contractului/renuntarea la serviciile de calatorie
initiale. In cazul in care calatorul nu isi exprima optiunea in aceasta
perioada, Agentia nu ii mai poate oferi acestuia nici un pachet de servicii de
calatorie ulterior.
6.4. In cazul in care calatorul care a
contractat un pachet de servicii de calatorie cu Agentia si a achitat un avans,
nu se prezinta in termenul specificat in bonul de comanda sau in termenul
comunicat in scris pentru a achita ratele aferente sau restul de plata,
contractul se considera reziliat de drept, iar Agentia are dreptul de a anula
rezervarile efectuate in beneficiul calatorului, cu retinerea penalizarilor
prevazute la pct. 6.1.
6.5. Pentru biletele de odihna si/sau de
tratament cumparate prin organizatii sindicale, Agentia va face restituiri
numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de
reprezentantul organizatiei sindicale.
6.6. In cazul in care o ambasada refuza sa
acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, calatorului i
se vor retine toate taxele datorate de Agentie prestatorilor directi, precum si
cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.7. In cazul in care calatorul care a intrat
pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii de calatorie
refuza sa se mai intoarca in Romania si autoritatile din tara respectiva fac
cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul respectiv are obligatia de a
suporta toate aceste cheltuieli.
6.8. Calatorul trebuie sa depuna in scris
cererea de renuntare la pachetul de servicii de calatorie, la Agentia la care a
achitat serviciile. In caz contrar, cererea de renuntare nu este luata in
considerare.
6.9. Agentia va acorda despagubiri in functie
de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract, conform prevederilor
pct. 5.9.
6.10. Agentia nu raspunde in situatii de
greva, conflicte politice si de razboi, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou international, precum si in cazul in care companiile aeriene
stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii care nu sunt imputabile
niciunei parti se considera situatii de forta majora si exonereaza de
raspundere Agentia.
6.11. Toate sumele mentionate in prezentul
capitol se vor retine de catre Agentie din avansul sau pretul total al
pachetului de servicii de calatorie achitat de calator, fara a fi necesara
interventia instantelor de judecata.
6.12. Biletele de avion reprezinta contractul
direct intre pasager si compania aeriana si se supune termenelor de anulare si
modificare comunicate de compania aeriana. Biletele de avion o data emise
suporta penalizare 100% in caz de anulare.
VII. Reclamatii
7.1.
In cazul in care turistul este nemultumit de serviciile
turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris la
fata locului, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate, legate
de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite
prompt atat reprezentantului Agentiei de turism organizatoare, cat si
prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului,
reprezentantilor locali ai organizatorilor).
7.2.
Atat Agentia de turism cat si prestatorul de servicii turistice vor actiona
imediat pentru solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu este
solutionata sau este solutionata partial, turistul poate depune la sediul
Agentiei de turism organizatoare o reclamatie in scris, in termen de maximum 5
zile calendaristice de la incheierea calatoriei, Agentia urmand ca, in termen
de 30 zile calendaristice, sa comunice turistului raspunsul punctual, referitor
la situatia semnalata. Nu se vor accepta sesizari care sunt depuse peste
termenul admis. Vor fi luate in considerare numai reclamatiile facute in nume
personal. Nu vor fi acceptate reclamatiile facute in numele mai multor persoane
la finalul programului, despre care Emma Voyage nu a fost informata in scris la
data producerii evenimentului.
7.3.
In cazul in care Calatorul nu isi indeplineste obligatiile mentionate la pct.
7.1. si 7.2. de mai sus, Agentia este exonerata de orice raspundere cu privire
la deficientele semnalate.
Datele
de contact ale Agentiei pentru asistenta: Telefon: 0723 333 575; 0257 252595;
e-mail: turism@emmavoyage.ro
7.4. Daca oricare dintre serviciile de
calatorie nu se executa în conformitate cu cerintele prezentului contract,
Agentia remediaza neconformitatea, cu exceptia unuia din urmatoarele cazuri:
a)
neconformitatea nu poate fi remediata;
b)
remedierea implica cheltuieli disproportionate, tinând cont de anvergura
neconformitatii si de valoarea serviciilor de calatorie afectate.
Daca
Agentia, in conformitate cu primul paragraf lit. a) sau b) din prezentul
alineat, nu remediaza neconformitatea, calatorul are dreptul de a beneficia de
o reducere corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in care a existat o
neconformitate, cu exceptia cazului in care Agentia dovedeste ca
neconformitatea ste imputabila calatorului.
7.5. În cazul în care neconformitatea
afecteaza în mod substantial executarea pachetului, iar Agentia a omis sa o
remedieze într-un termen rezonabil stabilit de catre calator, acesta poate
rezilia prezentul contract fara plata unor penalitati de reziliere si, dupa
caz, poate sa ceara, reducerea pretului si/sau despagubiri.
7.6. Calatorul ia act si accepta interdictia
de a face publicitate negativa Agentiei si serviciilor prestate de aceasta,
fara ca procedura de inregistrare si solutionare a reclamatiilor prevazuta in
capitolul VII sa fi fost indeplinita. Nerespectarea acestei prevederi da
dreptul Agentiei sa solicite instantei despagubiri corespunzatoare
prejudiciului suferit.
7.7. Vor fi luate in considerare numai
reclamatiile facute in nume personal.
7.8. Agentia de turism organizatoare este
absolvita de orice raspundere pentru neconformitatile despre care nu a fost
informata imediat de catre calator.
VIII. Asigurari
Calatorul
este asigurat pentru achizitionarea pachetelor de servicii de calatorie si a
serviciilor asociate, asa cum sunt definite in OG 2/2018, pentru rambursarea
cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul
insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei ........... are calitate de
Organizaror, la Societatea de Asigurare ........... , cu sediul in ..................,
telefon ............., email ......... .
Numarul
asigurarii Agentiei este Seria ........,
Nr. ..........., valabila pana la data de ............. .
IX. Documentele contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt
urmatoarele:
a) voucherul, biletul de odihna-tratament,
biletul de excursie, bonul de comanda dupa caz;
b) programul turistic, in cazul actiunilor
turistice;
c) cataloagele/pliantele/ofertele Agentiei
puse la dispozitia calatorului, in format tiparit sau pe suport electronic la
adresa www.emmavoyage.ro
d) formulatul de informare precontractuala.
X. Procedura de solutionare alternative a litigiilor (“SAL”)
10.1. Solutionarea alternativa a litigiilor
(”SAL”) reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care
consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le
pot avea cu comerciantii, atunci când se confrunta cu o problema legata de
achizitionarea unui produs sau serviciu.
Astfel,
reclamatiile împotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre consumatori,
urmând a fi solutionate într-un mod independent, impartial, transparent, rapid
si echitabil.
10.2. Directia de solutionare alternativa a
litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor (”ANPC”), are competenta sa solutioneze alternativ litigii
nationale si transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzari sau din
contractele de prestari servicii încheiate cu un comerciant care desfasoara
activitati în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este
competenta.
10.3. Cererea de aplicare SAL, Lista de
consilieri SAL, Procedura SAL, si legislatia aplicabila poate fi consultata
aici -http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.
XI. Dispozitii finale
11.1. Contractul impreuna cu termenii si
conditiile generale au fost incheiate in doua exemplare, cate unul pentru
fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii
de calatorie se va face in conformitate cu termenii si conditiile generale si
cu respectarea prevederilor
Ordonantei
Guvernului nr. 2/2018.
11.3. Agentia recomanda incheierea unei
asigurari storno pentru a acoperi eventualele penalitati de anulare; calatorii
se pot informa in agentii
despre
cazurile acoperite de asigurarea storno. Asigurarea se va incheia si achita la
momentul semnarii contractului de comercializare a pachetului
de
servicii de calatorie si plata avansului pachetului, fiind valabila de la data incheierii si pana in
ziua plecarii.
Clientul __ doreste __ nu
doreste asigurare storno (asigurare complexa de calatorie care include si
asigurarea storno - .......... ).
Agentia, Calator,
Denumirea,
Emma Voyage Numele,
..........................
Reprezentantul,
....................... Prenumele, ..........................
Semnatura
.............................................. Semnatura ...........................................
11.4 Calatorul declara ca a fost informat in
mod expres de catre Agentie, respectiv a luat la cunostinta si este de acord cu
POLITICA DE CONFIDENTIALITATE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER
PERSONAL disponibila si afisata in Agentie, cat si pe site-ul Agentiei la http://emmavoyage.ro/Politica_conf,
in contextul intrarii in vigoare a Regulamentului European privind protectia
datelor nr.679/2016 (”GDPR”). Prin semnarea contractului, calatorul declara in
mod expres si este de acord inclusiv ca datele sale cu caracter personal sa fie
transferate catre parteneri din tari terte, respectiv din afara spatiului
european sau din afara spatiului economic european, doar in scopul realizarii
obiectului prezentului Contract, respectiv in vederea achizitionarii
serviciilor turistice mentionate la art. I.
11.5. Calatorul declara ca Agentia l-a
informat complet cu privire la conditiile generale de Comercializare a pachetelor
de servicii de calatorie in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului
nr.2/2018. Prin semnarea prezentului contract sau prin acceptarea pachetelor de
servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin
telefon sau mijloace electronice, calatorul isi exprima acordul si luarea la
cunostinta cu privire la conditiile generale de comercializare a pachetelor de
servicii de calatorie, in conformitate cu oferta Agentiei.
11.6. Calatorul declara ca Agentia l-a
informat in prealabil cu privire la situatia generala a tarii de destinatie,
iar calatorul si-a asumat raspunderea de a verifica alertele de calatorie la
www.mae.ro/travel-alerts.
11.7. Clauzele din prezentul contract au
aplicabilitate generala, iar in situatia in care, in cadrul anexelor, exista
termeni si conditii specifice anumitor servicii de calatorie, respectivele
conditii vor prevala fata de clauzele acestui contract.
11.8. Litigiile care nu pot fi solutionate pe
cale amiabila vor fi solutionate pe cale judecatoreasca, instanta competenta
fiind cea de la locul incheierii contractului, respectiv sediul Agentiei de
turisn organizatoare
11.9. Contractul va fi interpretat conform
legilor din Romania.
In
conformitate cu Art. 1203 din Noul Cod civil, partile confirma si accepta in
mod expres Termenii si conditiile generale considerate a fi clauze
neuzuale:
3.1., 3.2., 4.3.-4.6., 4.9.-4.12, 5.3., 5.6.-5.10, cap. VI, 7.2.-7.3., 8.2.,
8.3., 8.5., 8.7., 8.8., 11.8
Agentia, Calator,
Denumirea,
Emma Voyage Numele ..........................
Reprezentantul
....................... Prenumele..........................
Stampila
.............................................. Semnatura
...........................................